fredag 5 november 2010

Hemmakväll

Min sambo ska bort på fest imorrn och jag har inga andra planer än att vara hemma. Jag är löjligt förtjust i att vara ensam hemma och bara få göra sånt som jag vill och inte bry mig om nån annan. Därför har jag givetvis storslagna planer på vad jag ska göra när han är borta.

Till exempel:

  • Kolla på LoveActually. Har inte gjort det på flera månader.
  • Kolla på alla Harry Potter-filmer. Utom den första som jag såg förra veckan.
  • Kolla klart på säsong 2 av Ally McBeal.
  • Fortsätta på Sex and the city-boxen. (Jag började en kväll i februari med första skivan, sen kom jag inte längre eftersom jag inte orkade byta i dvdn)
  • Laga mat som han inte är så förtjust i.
  • Äta kebabpizza. Är väldigt sugen på det. Går dock inte ihop med punkten ovan.
  • Spela massa rolig musik som min sambo inte gillar.
  • Sy en massa saker.
  • Sticka klart min andra benvärmare.
  • Brodera lite på nåt av alla mina projekt.
  • och så vidare...
Storslagna planer alltså. Nu behöver jag bara fixa 3-4 tv-apparater och se till att han är borta minst ett par veckor. Perfa! 
Förmodligen kommer jag sitta i min soffa och slösurfa, ha doobidoo på i bakgrunden (eller liknande), och på sin höjd lyckas få igång spotify. Det är så det brukar sluta.

En ovanligt effektiv hemmakväll i februari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.