torsdag 29 mars 2012

Ännu en runda

Idag var det träningsdag igen, gud vad skönt det är att längta efter att få dra på sig skorna och ge sig ut! Älskar att jag äntligen kommit igång med träningen på riktigt.
Idag tänkte jag mig ännu en ny runda, det är så trist att springa längs leden på en spikrak cykelbana i flera kilometer, så jag sprang ut till Marholmen istället. Hade aldrig varit där förut men det var jättefint! Så härligt att ha havet så nära, jag älskar att känna doften av salt och tång.
Här syns inte den svinkalla nordanvinden jag fick som motvind på hemvägen. 
Idag fick Jocke agera vätskekontroll eftersom det var rätt varmt och jag skulle springa lite längre än jag gjort förut. Dessutom var han lite draghjälp på slutet när det började gå trögt, väldigt effektivt. =)

Hyfsat pigg efter 5 km, i medvind visserligen.
Notera att jag lärde av misstaget och inte klädde mig i helsvart idag. =P I vilket fall, hem kom jag och hade då sprungit 10,1 km på 1.11.27. Fruktansvärt nöjd med mig själv, och jag längtar redan till söndag när nästa pass är planerat. Imorrn ska jag jobba och sen till Falköping och träffa bästa tjejerna! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.