torsdag 26 januari 2012

Mental träning

Idag ägnade jag mig åt mental träning kan man säga. När jag springer brukar jag visualisera saker för att motivera mig själv att springa lite längre, lite snabbare och lite bättre. Idag tog jag ett steg till och tog en runda precis där målet med min träning ska utföras, nämligen Slottsskogen. Började springa från Marklandsgatan och sen förbi starten av Varvet, en runda i Slottsskogen och sen tillbaka mot målet. Jag var förmodligen nästan lika trött idag som jag kommer vara i maj, men då ska jag ha sprungit 21 km istället för 4,5... =P Men jag skyller lite på snön och isen, det blir mycket jobbigare att springa då...
Men jag är bra på visualisering och det är en skön känsla att komma över backkrönet och se målet framför sig. Snart är vi där, och det kommer gå så jäkla bra! Ska bara träna lite mer först. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.