lördag 25 december 2010

Over and out

Så var julen slut igen. Dagen har varit precis som alla andra år, med andra ord, ganska seg och trist. Julafton är egentligen ingen rolig dag, det händer lixom ingenting. Visst vi lagar en massa mat, folk kommer hit och äter maten, vi kollar på Kalle, delar ut en del julklappar och allt sånt där som man ska göra. Men sen då? Vad gör man från 19 när allt det där är gjort? Mormor föreslog ju iofs att jag skulle gå och lägga mig eftersom jag ska jobba imorrn, men allvarligt, det gör man ju inte kl 19...

Nä, julafton får vara som den är, men jag ska sluta längta till den. Jag ska sluta förvänta mig att det ska bli magiskt och underbart och mysigt. Det är ju faktiskt som vilken släktträff som helst, bara tre gånger så mycket mat...

Men lik förbaskat kan jag inte tänka mig att fira nån annanstans eller på nåt annat sätt...

Julafton 2010. Soligt, lätt snöfall och -13 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.