onsdag 22 december 2010

Från kylan, in i värmen

Hemma i Kga nu då, lämnade götet igår kväll och cirkus 5 timmar senare var vi hemma. Heja oss. Eftersom göteborgare inte kan köra bil när det är snö tog det oss en timme från frölunda till partille, och då var vi så hungriga att det fick bli matstopp på max. =) Resten av vägen flöt det på lite bättre, men det var ju snöigt och halt hela vägen så det gick inte jättefort. 

Idag har jag varit på promenad nere vid sjön, 4 km traskade jag i -17 grader. Heja mig! Solen sken ju så fint så jag kunde inte bara sitta inne. Eftermiddagen tillbringade jag med Philip, hans mor hade ärenden på stan så vi hängde här han och jag, eftersom det var så jäkla kallt ute. Pappa var hemma oxå, tur det när jag barnvaktspremiärar, men vi klarade oss ganska bra själv. Herregud, jag bytte ju till och med blöja. =P 

I kväll har jag inte gjort mycket, börjat packa upp mina väskor bara. Misstänker att de inte kan stå här på golvet och skräpa, jag ska ju ha in herr gran här snart. Har sanslös huvudvärk nu, så jag ska försöka sova snart. Imorrn ska jag jobba så det gäller ju att vara på topp. 
Rimfrost överallt. Till och med i ögonfransarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.