lördag 24 november 2012

Vad ska det bli?

Ja vad kan man göra av brun gegga? Fast den här geggan luktar gott, ingefära, kanel, nejlikor och kardemumma. =)

Ja, så klart ska det bli pepparkaksdeg! Jag har blandat geggan med mjölet och nu står den i kylen och gottar till sig tills imorgon, årets stora julbaksdag. Det ska bli pepparkakor, pepparkakshus, lussekatter och kanske nåt mer spännande. Har laddat med glögg och rotat fram Absolute Christmas på datorn, gamla versionen så klart, så jag tror jag är redo. =)
Man måste ju göra nåt vettigt på en sån här sällsynt ledig dag, som dessutom infaller på en helg. =P

Idag har jag träffat på några riktiga puckon på jobbet, ett tag var jag så förbannad att jag bara ville resa mig upp och gå därifrån. Folk är idioter tills motsatsen har bevisats, dagens sanning från min sida.

Borde hoppa i säng som vanligt, men det är inte min starka sida. Har sovit en stund i soffan oxå så jag är lite piggare haha. Men imorrn behöver jag iaf inte gå upp innan 10, det känns bra. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.