fredag 30 november 2012

Skitdag

Det här är Enköpings station. Här träffade jag på årets första snö. 
Men vad i herrans namn gjorde jag i Enköping kanske någon undrar, jag brukar ju åka via Stockholm när jag ska till Uppsala. Men idag ville ödet och Västtrafik annat, jag fick nämligen missa mitt första tåg. Bara för att några klantar krockade på Aschebergsgatan och min vagn blev fast där i lite mer än 10 min. Och vi fick inte gå av så jag kunde inte ta taxi till centralen. Tack för den, verkligen. Missade tåget med typ 4 min, så hade de krockat 2 min senare, eller jag hunnit med en vagn 2 min tidigare hade jag hunnit. 760 spänn senare satt jag i alla fall på ett tåg i rätt riktning och fick alltså byta till buss i Enköping. Fick i alla fall åka 1a klass dit, alltid nåt. 
 Nu försöker jag komma på bättre humör så jag tittar på favoritfilmen. Det funkar utmärkt kan jag lova. Och så kommer scenen som alltid gör mig lite tårögd...

Om typ 45 min är jag i Uppsala. Jag längtar dit. Nu borde jag avverkat en väldigt stor portion otur för den här resan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.