måndag 7 mars 2011

Manic Monday

Som ni kanske förstått av mina tidigare inlägg så var jag på fest i fredags och hade j-vligt kul. =D Inte ofta nu för tiden som man kommer hem 06.30 på morgonen. Det var särskilt trevligt eftersom solen var på väg upp, och det var inte ens kallt ute. Våren är på väg på riktigt, me like a lot!!
Lördagen bestod av ovan nämnda orsaker av att ligga i soffan och halvsova, medans jag tittade på skidor och Desperate Housewives. Framåt kvällen började jag kvickna till så vid 21 lyckades jag ta mig ut och köpa pizza. Den och den kalla coca-colan var det godaste på länge. (Sen middagen dan innan med andra ord. =P)

Gårdagen var ju Vasaloppssöndagen, så då var jag uppe i tid! 07.37 vaknade jag av mitt traktorsällskap i sängen, så inte ens väckarklocka behövdes. Spenderade sen runt 8 timmar i soffan, tittandes på vasaloppet, skidskytte och femmilen. Sen fick jag nog (och all skidåkning var slut för dagen) så jag tog en liten promenad. Drygt en mil senare var jag hemma, då hade jag iofs varit och ätit middag på vägen oxå. Vädret var så himla härligt så det var inga problem att gå så långt, och P3 dokumentären i lurarna gjorde det ännu enklare.

Idag har jag läst en massa till exjobbet. Har handledning imorrn så det gäller att ha gjort något. Vara ute i god tid är inte min starka sida. Freakade ur efter ett tag och tog en promenad innan solen gick ner, men den blev ganska lång så det var mörkt när jag kom hem. Har ett litet mål att promenera 100 km under mars månad, och idag la jag 6,5  på högen.

Nu ska jag fortsätta läsa, måste börja dra slutsatser snart och skriva ner dom oxå. Pust och suck. Imorrn kväll blir nog roligare, jag ska visst toasta semlesittningen då. Oups. =P

Bild från min cache-promenad i Kga förra veckan. Det är fortfarande vinter där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.