onsdag 9 mars 2011

Lurad

Blev väckt av telefonen i dag, eller det blir jag väl varje dag eftersom det är min väckarklocka, men idag ringde den. Jobb imorrn, precis som jag förutspådde igår. (Sa till Staffan att eftersom jag toastade en sittning och sen gick på efterfest så skulle de garanterat ringa från jobbet idag.) Hoppas hon återkommer med fler timmar till nästa vecka.

Iaf, när jag ramlade ur sängen för att leta fram min kalender så höll jag på att tappa telefonen. Det var snöstorm ute!!! Alldeles vitt överallt och gigantiska flingor ramlade ner på marken. Och låg kvar. Jag känner mig blåst. Utnyttjad och lurad. Det var ju vår. Jag har sett påsklilje-knoppar i rabatten. Känt solen värma i ansiktet. Nästan slängt in vinterkängorna i garderoben och tagit fram mina converse. Lurad som sagt, som om jag fått julklappar och nån tagit dom från mig medans jag sov.

Nu ska jag sura över vädret och kolla när Helena Ekholm vinner vm-guld. Det gör en åtminstonde glad. (Trots att vi är lika gamla och hon ger mig prestationsångest)

Dagens väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.