torsdag 5 juli 2012

Badat

Idag fick jag akut behov av två saker. Att röra på mig och att bada. Därför slog jag två flugor i en smäll och tog cykeln till Havstensund. Sötis följde med oxå. Vi cyklade ungefär 18 km sammanlagt, och låg och solade och badade i några timmar. Gud så skönt det var, man kunde nästan tro att vi hade semester. =P

Dock var det en massa högljudda barn där som gapade och plaskade och verkade ha väldigt roligt. Men snälla barn ville jag skrika, sandmaskar är inte roliga! Fånga krabbor istället så jag kan garva när de nyper er i fingrarna! =P Dessutom var det maneter i vattnet. Maneter. Det har aldrig hänt där förut. Det var visserligen mest öronmaneter men ändå, vem vill simma med en slemklump som stryker sig mot benen? Inte jag i alla fall. Så andra doppet blev på andra sidan, den så kallade kalla sidan. Men då blev jag attackerad av ett gigantiskt fiskstim så det var inte heller så kul.

Nu har vi ätit middag och dessutom har syster och prinsen kommit. De har semester på riktigt, lagom i tid tills jag ska börja jobba igen. Dåligt planerat tycker jag. Imorrn åker jag alltså till Göteborg för att slita lite, men jag kommer tillbaka på lördag igen så då hoppas jag det blir sol och badväder sista dagarna. =)
Solnedgång ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.