fredag 29 april 2011

Glasstest - Carte d'or Starry Night

Dagens glasstest blir en glass som jag faktiskt testat själv. Eller vi har testat den båda två, men nu är det jag som skriver så jag bestämmer. =)
Vi hade Carte d'or på medlemspris på jobbet förra veckan så jag köpte hem två av de nya smakerna, och den första vi provade var alltså Starry Night. Den är en blandning av vanilj- och makadamianöts-glass, med chokladsås och chokladstjärnor. Den smakade mycket bra, och man kunde känna krossade makadamianötter i glassen, helt i min smak eftersom jag inte gillar de hela nötterna. Chokladsåsen var väldigt chokladig, och den passade perfa till glassen. Stjärnorna gjorde att man fick lite Ben&Jerrys-känsla av det hela, och inte mig emot, även om glassen inte riktigt kom upp i den statusen.

Betyget blir 3,5 glassgubbar av 5 möjliga. Mycket god efterrättsglass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.