fredag 1 april 2011

Ett ryck

Torsdag igen då, och snart helg!! Sista helgen innan Anna åker tillbaka så där tänkte jag spendera min lördag och söndag i alla fall. Hoppas hon är med på det. =P

Har varit en lite virrig vecka, har haft en del att göra och en del beslut att ta. Skönt att ta helg imorrn, jag behöver lite vila tror jag.

Idag fick jag ett ryck. Var på kulturhuset och lämnade tillbaka en bok på bibblan, de höll på att göra en ny trappa där så man gick gå in genom entrén vid simhallen. Lukten av klor där fick mig så simsugen att jag knallade hem och hämtade badkläder, gick tillbaka och simmade 50 längder. (korta längder iofs, men ändå 1250 m.) Det var så himla skönt, jag borde verkligen göra det igen. Och varför har jag inte gjort det tidigare?

Efter simningen var det tvättdags och middagsdags. Kyckling med tomat, spenat, mozarella och pesto. Jag älskar pesto. Och speciellt de stora (gigantiska) burkarna pappa köper åt mig på barilla-fabriken. Den är nästan lika stor som vår pepparkvarn, inte som de där miniatyrburkarna som finns på hemköp.
Jag är kass på att mäta upp pasta nu för tiden. Först kokade jag för lite till middagen, så jag fick koka mer för att få till matlådan. Då blev det på tok för mycket istället. Men men, pasta är gott. =)

Nu ska jag sova snart. Är sjukt trött efter mitt lilla ryck idag...

Den gigantiska pestoburken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.