söndag 6 februari 2011

Söndag

Så var det söndag kväll och helgen är slut. Inte för att dagarna skiljer sig så jättemycket åt nu när jag går hemma och drar, ehrm jobbar oerhört hårt med mitt exjobb menar jag såklart, men helg är ändå helg. Gårdagen spenderade jag återigen i diskhon i vattendropparnas underbara värld. Börjar nästan få snitts på det hela nu, det blev i allafall några skarpa bilder, och en som jag funderar på att framkalla på canvas i megaformat. =P

Efter en något störd sömn i natt tack vare gorilla-grannarna ovanför så kände jag mig som överkörd av en ångvält i morse. Eller jag kom inte upp i morse, utan snarare vid lunch, men ändå överkörd. Men jag trotsade tröttheten och släpade mig iväg och tränade. Och det var himla skönt, även fast armar och ben skakade efteråt och jag knappt orkade lyfta fötterna. Det är ju faktiskt skönt att träna! Det ska jag göra oftare, haha. =P

Sedan blev det middag i vanlig ordning och efter det har jag varit och tittat på lägenhet med Sara. Hon som tittade mest, jag var bara med som moraliskt stöd och ställde bra frågor som hon glömde. =) Vi promenerade hem och det var väldigt skönt, det är sådär lagom kallt ute nu så man fryser inte ihjäl.

Nu tänker jag försöka komma i säng, ta en liten date med Harry, Potter den här gången, innan jag somnar sött. Som det känns nu kommer jag sova väldigt skönt i natt, bara inte gorillorna sätter igång igen...

Man kan lätt bli lite sur när skärpan inte sitter, men övning och tålamod ger resultat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.