lördag 25 september 2010

Jävla västtrafik!

Jag är sur på västtrafik idag. Skulle hem från Anna förut, och det ösregnade ute. Gick i lagom tid till bussen, kollade realtiden i mobilen på vägen. såg ingen buss komma när jag gick, såg inget folk som kunde kommit från en eventuell buss. Står Nu på realtiden när jag är på hållplatsen men det kom ingen buss. Och det ösregnade som sagt. Bussen går dessutom halvtimmestrafik vid den tiden på dygnet, så jag var inte så värst sugen på att stå där ensam i mörkret. Fick istället en uppfriskande, och uppblötande promenad till spårvagnen drygt 800 m bort. Skit kul. Speciellt när man bär på ungefär 10 kg böcker.

Hade iaf tur med bytet och behövde bara vänta 5 min i Brunnsparken. När vi kom till Botan stod massa ordningsvakter på hållplatsen och jag trodde först det var storkontroll på gång. Men icke då. Tydligen finns det hemkörning på fyllan nu för tiden. Ett par ordningsvakter lyfte på en kille på vagnen, satte honom på en stol och meddelade föraren vart han skulle av. När hans hållplats kom så släpade föraren av honom av vagnen och jag trodde han skulle få ta sig hem på egen hand. Men nej, där stod minst en ordningsvakt och väntade på honom, och följde honom hem. Det kallar jag lyx... =P

Nu är det jättesent så jag ska gå och sova. Mer om mässan imorrn kanske, eller en annan dag, eller inte alls. Man vet aldrig med mig... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.