onsdag 5 december 2012

London dag 2

På söndagar är i stort sett inget öppet före lunch så vi bestämde oss för att köra lite mer sightseeing innan det var dags för shoppandet. Vi drog bort till Tower Bridge och Tower of London och njöt av lite solsken. Ingen sommarvärme direkt men härligt ändå. Vissa av oss hittade små burkar bakom livbojar oxå. =P





 Efter sightseeingen tog vi en fika på Hummingbird Bakery. Wow säger jag bara, jag ville äta allt!!! =)



Sen tog vi en tur på Harrods, det var sjukt mycket folk så det var mest varmt och trångt tyckte jag. Orkade bara köpa en burk te haha, det är lite lite för att vara jag. Nästa gång ska jag forska mer i deras utbud av löste, verkade finnas en del roliga sorter.
Vi hade även bokat in Afternoon Tea den här eftermiddagen, så det blev lite kaka på kaka kan man säga. Men det var supergott, synd bara att man var lite mätt så vi orkade inte riktigt allt på faten...

Jättemysig vinterträdgård satt vi i, på ett konstmuseum tror jag det var.
 Söndagen var något av en mat dag, kändes som allt fokus låg på mat haha. På kvällen var det nämligen ett besök på Maze by Gordon Ramsay som stod på programmet. Dock blev det massa strul med serveringen, väntan och kalla tallrikar så hela upplevelsen blev lite trist. Men vi fick gratis efterrätt, praliner och en tur i köket som plåster på såren så okej då. =) Nu har jag iaf ätit på en michelin-restaurang.
Kyckling
Dumplings
Lammracks





 På vägen hem passade vi på att fota juldekorationer när det inte var nåt annat folk ute. =)





Och på Oxford Circus fick jag äntligen fångat
burken som jagat mig i nästan ett år! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.