söndag 28 oktober 2012

Änggårdsbergen

Söndag och helt ledig dag! En dags andrum mellan mina monsterperioder...har jobbat 6 dar den här veckan och ska jobba tio dar i sträck med början i morgon. En ledig dag var med andra ord väldigt nödvändigt. Egentligen tänkte jag inte alls sova superlänge men det råkade bli så ändå. Började med att vara uppe alldeles för länge i natt och sen var det inte mycket att göra. Tror jag har hört klockan ringa men jag vet inte. Som tur var fick jag ju vrida klockan i natt så det blev inte fullt så illa... =P

I alla fall, eftersom det var fint väder så tänkte jag att jag skulle ge mig ut i friska luften lite. Kan inte påstå att det är så värst friskt inne på jobbet, och speciellt inte på lagret där jag varit en del den här veckan...jag bestämde mig i alla fall för att utforska Änggårdsbergen lite, där hade jag aldrig varit på alla mina år här. Så jag drog på mig träningskläderna och knallade iväg. Har lite problem med mina smalben/benhinnor så jag vill inte springa för mycket på asfalt, och speciellt inte ouppvärmd...

Efter att ha bestigit ett gäng backar (det heter inte bergen för intet...) så var jag framme vid Axelmosse, och sen tog jag första bästa stig. Det fanns lite kartor här och var så jag var inte helt vilse men jag hamnade inte heller riktigt där jag tänkte mig. Men till sist kom jag tillbaka dit jag började. =) Det är kul att springa där, det är ju en del av Botaniska trädgården så där jag sprang finns massa asiatiska träd, verkligen annorlunda mot våra tallar och granar.

När jag kommit runt tillbaka till "starten" bestämde jag mig för att kolla om det fanns några cacher i närheten. Men de närmsta var inte aktuella för min del så jag tog en springrunda till, åt andra hållet den här gången. Totalt blev det runt 7 km löpning, så nu har jag lite koll på hur det ser ut där uppe. Jag lär återvända fler gånger, bara det inte blir för mycket kyla och snö för då är nog inte backarna där nån höjdare...

Här kommer lite bilder oxå, kunde inte låta bli att stanna och fota en del, det var ju så himla fint. Intervall-löpning kan man ju kalla det. =P








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.