fredag 11 maj 2012

Uppladdning

Pastasallad, citron- och timjanmarinerad kyckling, brie- och purjolökspaj, tomatsallad med mozzarella och basilika, skagentoast, spenatsallad med pinjenötter, focaccia och så en bit chevreost. Tror jag fick med hela kostcirkeln... =D

Professorsinstallation idag, vilket betydde sovmorgon ända till vid 8, halv 9. Härligt att inte behöva gå ur sängen direkt utan kunde ligga och dra mig en stund. Men såklart fick jag bråttom i slutändan eftersom jag gick hemifrån utan mina skor. Kom på det halvvägs till vagnen, vände svärandes och småsprang hem vilket fick två tanter på promenad att vända sig om och titta på mig. =P

Men dagen gick bra ändå, det mesta flöt på som det skulle. Vi avrundade med en tur till Bishop Arms, helt enligt tradition, och jag syndade med en cider. Men bara en, och i övrigt har jag druckit vatten idag så jag tycker det är okej. =) Nu är det läge att sova, gästerna har kommit och jag är riktigt trött. Inte ett dugg nervös än för imorrn, men jag har nog bara inte riktigt förstått att jag ska springa själv den här gången och inte bara skicka iväg mamma, haha.

Min nya byx-klänning. Hoppas det inte blåser såhär imorrn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.