måndag 12 juli 2010

Ledig dag

Idag har jag varit ledig. Det var grymt skönt att få sova ut i morse. Vaknade till vid 10 men hade ingen lust att gå upp så jag låg kvar. Pappa kom in vid 11 och försökte få upp mig ur sängen med motiveringen: "Det är en snok i rabatten här ute". Behöver jag säga att jag låg kvar en timme till för säkerhets skull. Ormar beblandar jag mig inte med i onödan kan jag meddela.

I övrigt har dagen varit bra, har fotat en del, utan att träffa ormen men lite andra roliga saker som gräshoppor och fjärilslarver. Legat i solen och läst en stund, men det blev lite varmt så jag fick ge upp det. Sen var jag och mormor och badade innan vi åt middag, varmt som vanligt i vattnet, det är bra att man vet var man ska åka. =)

Nu är det snart dags för jordgubbar och glass (hoppas jag) och sen är det sovläge för mig som ska upp vid 6.15 imorrn. Grönsaker hela veckan lång nu, åh vad kul. Eller inte. Jo lite, skönt att inte behöva sitta så mycket i kassan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.