tisdag 2 mars 2010

En doft av vår.

Vi räknar dagar, räknar år,
En skymt av sol, en doft av vår!
 
Idag är en bättre dag än igår. Men den började inte helt bra, eftersom jag vaknade med huvudvärk och mådde allmänt skit. Men efter ett par timmars sömn till så löste det sig hyfsat iaf. När jag väl knallade (småsprang) mot bussen sken solen från klar himmel och det doftade verkligen vår! Sådär surt som det luktar när snö smälter och gräset blir fuktigt och lerigt. Underbart!
 
Nu sitter jag i skolan, vi håller på med sluttampen av arbetet vi redovisade förut. En sån här dag saknar jag verkligen att gå här på Lindholmen, så härligt att vara precis vid vattnet hela tiden, kunna sitta och fika i solen och känna doften av saltvatten.
 
Oj vilken poetisk klang det här inlägget börjar få. =P Hoppas iaf att vi inte blir kvar här alltför länge, ska ju iväg på ljusparty sen. Tänkte jag skulle hinna hem emellan nämligen. Och eftersom jag har kameran med mig hade det varit trevligt att kunna ta en promenad med den innan jag åker härifrån. Well, well, det återstår att se, ska väl försöka dra mitt strå till stacken nu så vi blir klara nån gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Stå för din åsikt, kommentera inte anonymt. Anonyma kommentarer publiceras inte.